Amaterasu Goddess of Sun + Holy Mary of Civitavecchia


→ Flag, digital photography on cloth, 180 x 130 cm
2014
+
→ Installation, resin, wood and packaging materials, 80 x 40 x 30 cm
2014

→ Coexist-Tokyo Gallery


EN
In 1995 a small statue of the Virgin Mary, placed in the backyard of the family Gregori in Civitavecchia (Rome) and coming from the Christian shrine of Medjugorje (Ex-Yugoslavia), would have wept tears of blood for fourteen times, causing astonishment and scandal in the media, in the Vatican and among the believers. Since then, the statue, kept in a reliquary in the local church of St. Agostino, is worshipped by the believers.

The work Holy Mary of Civitavecchia is an identical copy of the miraculous statue of Civitavecchia and forms a diptych with the work Amaterasu Goddess of Sun, a flag portraying a replica of the Statue of Liberty, crippled by the tsunami of 2011 and photographed in Ishinomaki (Japan – 100 km far from Fukushima Dai-ichi).
The statue Holy Mary of Civitavecchia has been shipped from Italy to Japan in a wooden case. On a symbolic level, it backwards retraces the journey of the samurai Hasekura Tsunenaga, who in 1615, during the Keicho Era, sailed from Ishinomaki and arrived in Civitavecchia, near Rome, where he met the Pope. Since then, Ishinomaki and Civitavecchia are joined by a partnership. Chosen as icons of the two sister cities, Holy Mary of Civitavecchia and Ishinomaki’s replica of the Statue of Liberty are conjoined by visual and symbolical analogies. Both white, they portray two female figures, which have become emblems of the spread of Western culture in the world.

IT
Nel 1995 una piccola statua della Vergine Maria, che si trovava nel giardino della famiglia Gregori a Civitavecchia e proveniente dal santuario cristiano di Medjugorje (Bosnia ed Erzegovina), avrebbe pianto per quattordici volte lacrime di sangue, suscitando stupore sia a livello mediatico che da parte della popolazione, dei credenti e del clero. Da allora la statuetta, custodita nella parrocchia locale di Sant'Agostino, è esposta alla venerazione dei fedeli.

L’opera Holy Mary of Civitavecchia consiste in una copia identica della statua del miracolo di Civitavecchia e costituisce un dittico insieme a Amaterasu Goddess of Sun, una bandiera sulla quale è stata stampata una replica della Statua della Libertà sventrata dallo tsunami del 2011 e fotografata a Ishinomaki (Giappone – a 100 km da Fukushima Dai-ichi).
La statua Holy Mary of Civitavecchia è stata spedita in una cassa di legno per via postale dall’Italia al Giappone. A livello simbolico la statua ha ripercorso a ritroso il viaggio del samurai Hasekura Tsunenaga che nel 1615, durante l’era Keicho, partì da Ishinomaki e sbarcò a Civitavecchia, vicino a Roma, dove era diretto ad incontrare il Papa. Da allora Ishinomaki e Civitavecchia sono unite da un gemellaggio. Scelte come icone delle due città gemellate, la statua della Madonna di Civitavecchia e la replica della Statua della Libertà fotografata a Ishinomaki, sono accomunate a livello formale e simbolico da più di un’analogia. Entrambe bianche, esse ritraggono due figure femminili, divenute emblema della diffusione della cultura occidentale nel mondo.

ishinomaki after tsunami 2011
Ishinomaki after the earthquake, 2011, Japan
Ryts Monet, holy mary of civitavecchia
The Miracle of Civitavecchia, 1995
Ryts Monet, Hasekura-Tsunenaga
The route of Hasekura Tsunenaga, Ishinomaki - Civitavecchia, 1615
Ryts Monet, Amaterasu
Ryts Monet, AMATERASU GODDESS OF SUN, 2014
sisters

Ryts Monet, HOLY MARY OF CIVITAVECCHIA, 2014

Ryts Monet, sisters
Ryts Monet, HOLY MARY OF CIVITAVECCHIA, 2014
Ryts Monet, sisters
Ryts Monet, AMATERASU GODDESS OF SUN, installation view at Gallery COEXIST-TOKYO, Japan, 2014
Releted projects:

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→ Sisters
→ Lamassu
→ The Lost Children of Israel